
در پی آر کی ابتدا لایهی سطحی (اپیتلیوم) در مرکز قرنیه توسط ابزار خاص برداشته میشود. در روش ترانس پی آر کی (Trans-PRK) یا همان روش No-Touch (بدون تماس)، لایه سطحی (اپیتلیوم قرنیه) به جای برداشت با ابزار و بصورت دستی، با لیزر برداشته میشود و به این دلیل احساس ناراحتی حین عمل وجود ندارد. سپس، سطح قرنيه با استفاده از ليزر اگزايمر تراش داده میشود تا انحنای آن به دقت تنظیم شود. در آخر لنز پانسمان گذاشته میشود. سلولهای جدید اپیتلیوم طی پنج روز مجدد رشد میکنند که در ادامه با نظر پزشک معالج میتوان لنز پانسمان را برداشت. در حین عمل درد اندکی وجود خواهد داشت. روش Trans-PRK یک روش پیشرفته و جدید می باشد. در این روش تماسی با چشم شما وجود نخواهد داشت (No-Touch) و تمام قسمتهای بالا با لیزر (All-Laser) انجام خواهد شد، لذا در حین عمل درد نخواهید داشت. امکان انجام این روش بستگی به شرایط چشم شما داشته و توسط چشم پزشک تصمیم گیری خواهد شد. در حین عمل از حرکات سر و چشم خودداری کنید و به دستورات پزشک توجه نمایید.